

Rimantas Kalinauskas
Monografija
Gyvybės jėga yra visuotinė entropijos didėjimo tendencija pasaulyje, jos sukeltų jėgų darbas varo ar ardo dvi uždaras darbinių kūnų sistemas– elektros ir kraujo. Jas varo antrojo termodinamikos principo absoliutus veikimas uždarose, hierarchinėse iš atskirų elementų sudarytose sistemose. Darbinio kūno išlaikomos uždaros sistemos objektyvus darbo kriterijus – didžiausias darbinio kūno darbo galingumas valdymo sistemoje, kuris siekia objektyvaus Onzagerio ir Prigožino minimalios energijos disipacijos principo. Vienareikšmiškai apibūdinta tai, kas kibernetikoje vadinama informacija. Tai leidžia apibūdinti skirtumą tarp populiacijos gyvenimo gamtoje ir kultūroje; kultūrą; vadovavimą; religijos reikšmę kultūrai; būtinumą išlaikyti kultūrą; įvertinti žmogaus atmintyje (valdymo sistemoje) vykstančius ir kibernetikoje žinomus emerdžencijos (staigaus atsiradimo) reiškinius netiesinėje smegenų medžiagoje, kurie yra saviorganizacijos pagrindas pasaulyje. Termodinaminė gyvybės esmė leidžia matyti, kad tikslas yra trejybės – medžiagos – energijos – informacijos – vienybės pasekmė darbinio kūno darbui, išlaikančiam iš atskirų elementų sudarytas, informacine prasme uždaras sistemas ir populiaciją. Laikas, laisvė, laimė yra struktūros tikslo siekimo pasekmė. Religija, kultūra, valstybė yra neatskiriama trejybė, sudaranti galimybę tautai vadovautis energoentropikos dėsniais kultūros sąlygomis. Valstybė nėra engimo mašina, o institucija kultūrai išlaikyti. Ji niekada neišnyks, nes informacine prasme atvirai kultūros sistemai būdinga nuolatinė tendencija išsigimti. Religija – pradinis žinojimas kultūrai išlaikyti. Kibernetinių struktūrų esmė leidžia matyti tikrą darbo santykių komunistinę esmę gamyboje tam, kad samdiniai taptų socialiniais darbdavio partneriais. Pagrindinis kultūros subjektas yra šeima ir gamybos struktūros, o ne atskiras individas. Šios struktūros bendrų signalų termodinaminiu veikimu ir panašiu jų vertinimu sujungiamos į sinergetinę valstybės sistemą. Žmogui laisvam tapti leidžia tik valstybės ginama kultūra. Žmoniškumo problematika pateikiama visiškai naujai, aktualiai, teikia sisteminį kultūros ir valstybės suvokimą ir gali padėti suvokti ne vieną socialinę problemą. Knyga bus naudinga ekonominės, inžinerinės ir vadybos krypties studentams ir specialistams.
Leidinio elektroninis variantas:
Charakteristikos
Kodas: 916282
Algimantas Nakas Monografija
Kodas: 31017
Eugenijus Chlivickas, Borisas Melnikas Monografija
Kodas: 31954
Jolita Linkevičiūtė-Rimavičienė Monografija
Kodas: 917526
Jonas Butkevičius Monografija
Kodas: 918350
Jonas Jakaitis Monografija
Kodas: 31263
Edita Baltrėnaitė, Pranas Baltrėnas, Arvydas Lietuvninkas Monografija
Kodas: 915915
Algirdas Kudzys Monografija
Kodas: 915829
Algimantas Nakas Monografija
Kodas: 918096
Romualdas Mačiulaitis, Jurgita Malaiškienė Monografija
Kodas: 914856
Edmundas Kazimieras Zavadskas, Artūras Kaklauskas, Nerija Banaitienė Monografija
Kodas: 915916
Pranas Baltrėnas, Saulius Vasarevičius, Rolandas Masilevičius, Egidijus Petraitis Monografija
Kodas: 916970
Stanislovas Štaras, Romanas Martavičius, Julius Skudutis, Vytautas Urbanavičius, Vladislavas Daškevičius Monografija
Kodas: 916125
Egidijus Rytas Vaidogas Monografija
Rimantas Kalinauskas
Monografija